۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۱
کد خبر: ۵۸۴۱۹۴
ناطقان میان دستور پارلمان مطرح کردند؛

دولتمردان به مشکلات مردم رسیدگی کنند| با حرکت دست به عصا نمی توان کشور را مدیریت کرد

تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ناامید کردن اجاره‌نشین‌های کاخ سفید به عنوان سمبل استکبار جهانی، کارآمدی در مدیریت و تلاش منطقی و عالمانه برای حل مشکلات کشور و گرفتاری‌های مردم مهمترین پیام ۱۳ آبان است.
صحن مجلس

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، ۵ نفر از ناطقان میان دستور مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۳ آبان سال ۹۷ در صحن علنی پارلمان به ایراد نطق پرداختند.

مشروح سخنرانی ناطقان میان دستور امروز پارلمان به شرح ذیل است:

تأکید بر رفع مشکلات اقتصادی مردم

شادمهر کاظم زاده نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در نطق میان دستور خود با گرامیداشت ۱۳ آبان که نماد شکست استکبار جهانی است، گفت: آمریکا و ایادی استکبار بدانند که اگر فکر می‌کنند با فشار و جنگ اقتصادی می‌توانند عاشقان امام حسین(ع) را از پای درآورند، موفق نخواهند شد و در این راستا باید نگاهی به حضور میلیونی و باشکوه عاشقان امام حسین در مراسم اربعین حسینی داشته باشند.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا بداند که رئیس‌جمهورهای پیشین آمریکا نیز قصد داشتند تمدن نوین اسلامی در ایران را نابود کنند اما امروز این تمدن در سراسر جهان در حال بالندگی است و اربعین نمادی از بالندگی تمدن نوین اسلامی است.

وی ادامه داد: از تمامی دستگاه‌های اجرایی و مسئولان و مردم ایران که بستر حرکت بزرگ مراسم اربعین را فراهم کردند قدردانی می‌کنم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: اجرایی کردن پروژه  و پتروشیمی دهلران یکی از مطالبات مردم منطقه بوده و خدا را شاکرم با انجام این دو پروژه در حال انجام حداقل به بخشی از مطالبات مردم رسیدگی می‌شود اما به رئیس صندوق نفت تذکر می‌دهم به حقوق مردم حوزه انتخابیه بر اساس برنامه ششم توجه کند و در شرایط مساوی از نیروهای بومی استفاده کند و مانع از ظلم و ستم به مردم منطقه شود. نکته دیگر اینکه شرکت‌های فعال در منطقه به اجرای قانون پایبند باشند چرا که در غیر این صورت تخلف انجام داده‌اند و باید پاسخگو باشند.

کاظم زاده ادامه داد: رئیس جمهور و هیئت دولت بدانند که مسائل اقتصادی همه اقشار کشور را درگیر کرده اما باید رسیدگی به معیشت فرهنگیان نیز یکی از اولویت‌های اساسی محسوب می‌شود، نکته دیگر اینکه برای ساماندهی نیروی انسانی مدارس چه اقدامی تاکنون صورت گرفته؟ چرا پس از گذشت حدود 45 روز از سال تحصیلی هنوز برخی مدارس با مشکل کمبود معلم روبرو هستند، نکته دیگر اینکه چرا برای اجرای نظام رتبه‌بندی معلمان اقدام عملیاتی صورت نگرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: مردم شریف ایران اسلامی و تمامی مسلمانان جهان به امام حسین (ع) ارادت دارند، در این راستا سوال این است که چرا مرز دهلران بازگشایی نمی‌شود چرا که این مرز به پایتخت ایران و عتبات عالیات عراق از لحاظ فاصله جغرافیایی نزدیک‌ است و وزیر کشور که سال گذشته قول مساعدت دادند باید به این موضوع رسیدگی ویژه کند تا زائران با مشکلات حمل و نقل و ترافیک روبرو نشوند، در این راستا باید مرز تکمیل شود.

نماینده مردم دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: استان ایلام در 8 سال دفاع مقدس با تمام توان در مقابل صدام ایستادگی کرد و خاکریز ایران اسلامی محسوب می‌شد بنابراین باید ستاد نیروهای مسلح تمامی شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌ام را جزو مناطق عملیاتی محسوب کند و حقوق مردم شریف این مناطق را رعایت کند.

این عضو کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: در شرایطی که دشمن تمامی امکانات خود را علیه جمهوری اسلامی به کار گرفته باید از تخریب‌ها پرهیز شود و با اتحاد و همدلی در برابر دشمنان ایستادگی کرد و بار دیگر موفق شد.

شعار مرگ بر آمریکا خطاب به سیاست‌گذاران و سیاست‌های ظالمانه آمریکا است

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در سخنرانی خود ضمن گرامیداشت روز 13 آبان  که مصادق با تبعید امام خمینی (ره) در سال 43 است، گفت: در آن زمان امام خمینی به دلیل آگاهی بخشی به مردم در خصوص مصوبات ضد مردمی رژیم شاهنشاهی محکوم به تبعید شد و چندین سال بعد نیز در همین روز جمعی از دانش آموزان در اقدامی ضد استبدادی به شهادت رسیدند.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی شهادت دانش آموزان سال 57 و همچنین تسخیر لانه جاسوسی آمریکا در سال58 را بیانگر خصومت‌های آمریکا علیه کشورمان برشمرد، افزود: چرا که این اقدامات به دلیل این بود که آمریکا از همان ابتدا سفارت خود را به مرکز لانه جاسوسی تبدیل کرده بود.

وی ادامه داد: دور جدید تحریم‌ها که به دست نامبارک ترامپ بار دیگر آغاز شده است، نشان می‌دهد که اگر امروز ملت ما شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند، این شعار خطاب به دولتمردان، سیاست‌گذاران و سیاست‌های ظالمانه آمریکا است و نه خطاب به مردم آمریکا.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امروز آمریکا با ایجاد فتنه‌های مختلف در منطقه فشار را بر ملت‌های آزاده افزایش می‌دهد و باید ملت‌های مسلمان در برابر این فشارها ایستادگی کنند.

دلخوش با استناد به سخنان مقام معظم رهبری که فرمودند نباید با کشوری که معاهدات بین‌المللی را همچون آب خوردن نقض می‌کند، تفاهم و توافق کرد، افزود: این مسئله در کنار نقض برجام تجربه‌ای برای سال‌های آینده و سیاست خارجی کشور است.

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: هنوز حوادث تلخ ابتدای انقلاب را از یاد نبرده‌ایم و به یاد داریم که در آن سال‌های ترورهای متعدد، جنگ تحمیلی علیه ایران و حمایت‌های بی دریغ غرب از کشور عراق چه خسارت‌هایی به کشور ما وارد کرد و هزاران شهید و جانباز نثار انقلاب اسلامی شد.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آمریکا با حمایت‌های خود از دولت‌های مستبد منطقه و همچنین قتل خبرنگار جمال خاشقچی سیاست‌های نادرست خود را ادامه می‌دهد با قرائت شعری عنوان کرد:

باید که قوی، مرد میدان باشیم/ گور پدر ترامپ، خندان باشیم

بگذر تو از این کلید و وقت است امروز/ در فکر کلید ضد بحران باشیم

وی در ادامه از مردم درخواست کرد که در ایام انتخابات نسبت به برگزیدن افراد متخصص دقت بیشتری به خرج دهند تا بتوان در این شرایط بحرانی به چنین ملتی با پیشینه غنی فرهنگی و مذهبی خدمت بهتری ارائه کرد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت دکتر روحانی توسط مقام معظم رهبری به عنوان فرمانده جنگ اقتصادی برگزیده شده و امروز که ترامپ بنا دارد شمشیر را از غلاف بیرون بکشد باید دولت به بحث معیشت مردم توجه بیشتری داشته باشد.

دلخوش با تأکید بر اینکه در چنین شرایطی باید پست‌های مهم و افراد کابینه از شایسته‌ترین نفرات برگزیده شوند با قرائت شعری گفت:

این واژه تدبیر که اعجاز نکرد/ آن مرغ امیدتان که پرواز نکرد

گفتید که قفل ما دست شماست/ فعلا که کلیدتان دری باز نکرد

این نماینده مردم در مجلس دهم  ادامه داد: وزرای پیشنهادی که از مجلس رأی مثبت دریافت کردند باید به رأی خانه ملت احترام بگذارند و پاسخ مثبتی به مردم دهند. اگر وزیری بدون استفاده از نظرات کارشناسی حرفی بزند موجب به هم ریختگی در حوزه اقتصاد خواهد شد، اخیرا یکی از وزرا درباره واگذاری بانک‌ها به بخش خصوصی اظهاراتی داشته که بدون توجه به نظرات کارشناسی در این حوزه است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی  با تأکید بر اینکه وزرای اقتصادی باید دقت لازم را در حوزه مسائل کاری خود داشته باشند، گفت: امروز حساس‌ترین شرایط در حوزه اقتصاد است و4 وزیر جدید انتخاب شده در مجلس باید در حوز‌ه‌های خود از کارشناسان و خبرگان بهره گیرند.

انفعالی عمل کردن مسؤولان آموزش‌و‌پرورش اجازه تداوم راه شهدای دانش آموز ۵۷ را نمی‌دهد

اردشیر نوریان ​نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود با تبریک سیزدهم آبان روز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و دانش آموز و تسلیت شهادت حضرت محمد (ص) و امام رضا (ع) گفت: خدای را شاکریم که در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی شاهد پیروزی ها و سربلندی های ملت ایران بعد از 4 دهه فراز و نشیب هستیم.

نماینده مردم شهرکرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در 13 آبان روح استقلال طلبی امام امت به نمایش گذاشته شد، افزود: همچنین در این روز شهادت جمعی از دانش آموزان در سال 57 نشان داد که قشر دانش آموز و جوان در کوران انقلاب اسلامی نقش مهم و اساسی را به عهده داشتند و البته این خود امروزه وظیفه آموزش و پرورش را سنگین تر و مهمتر جلوه می دهد که انتظار می رود مسئولان آموزش و پرورش به نحوی عمل کنند که نسلی پرورش شود که تداوم دهنده راه شهیدان باشد.

وی تسخیر لانه جاسوسی در سال 58 را نمونه ای از یک عمل انقلابی دانست و ادامه داد: 13 آبان در حقیقت روز مبارزه ملی با استکبار جهانی و این مناسبت عقبه ویژه ای دارد که به نظر می رسد شناخت، تبیین و تحلیل آن امروزه برای کشور یک ضرورت است.

نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد: امروز در این کشور با فضا، وضیعت معیشتی، اقتصادی و زندگی و موضوعات به وجود آمده باید گفت ضد استکبارترین فرد در جمهوری اسلامی پرکارترین فرد در نظام است؛ 13 آبان عقبه مبارزه با استکبار و نشان می دهد که دلسوزترین فرد برای مردم ضداستکبارترین فرد این نظام و کسی است که با فقر و فساد مبارزه می کند، به اختلافات دامن نمی زند، به وحدت ملی و انسجام ملی فکر می کند و به آن بها می دهد و برای آن تلاش می کند.

نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: در حقیقت 13 آبان حاوی درسی بزرگ است؛ وحدت و انسجام ملی برای بهره گیری از ظرفیت های داخلی، تعامل سازنده با دنیا در سایه حفظ ارزش های انقلابی و تکیه بر مردم برای عبور پیروزمندانه از تمامی بحران ها؛ همانطور که این 4 دهه نشان داد همواره و هرگاه نظام جمهوری اسلامی بر مردم تکیه کرد، به آنها اعتماد کرد و به اعتماد پاسخ داد از تمامی مشکلات و سختی ها به راحتی عبور کرد.

نوریان با سپاسگزاری از تمامی دست اندرکاران برگزاری مراسم معنوی و روحانی اربعین حسینی و ملت عراق به سبب مهمان نوازی بسیار خوب از زوار ایرانی، گفت: دست اندرکاران و مسئولانی که در این زمینه مسئولیت هایی به عهده دارند به نحوی عمل نکنند که با سوء تدبیر و غفلت از برخی مسائل کوچک این سفر بسیار معنوی و ارزشمند در کام مردم تلخ شود؛ نمونه این سوء تدبیر ارائه ارز بود که نارضایتی عمومی در بین زائران ایجاد کرد؛ انتظار می رود دیگر شاهد تکرار چنین مشکلاتی نباشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، از وزرا خواست در این مدت باقی مانده از دولت با جدیت، روحیه جهادی و کار شبانه روزی برای مردم تلاش کنند، تصریح کرد: ضرورت دارد عناصر واجد شرایط، مومن و تلاشگر جایگزین عناصری که در سیستم های وزارت خانه ها همکاری و همراهی ندارند شوند.

وی یادآور شد: انفعالی عمل کردن دردی از کشور دوا نمی کند از وزرای جدید انتظار می رود کارنامه موفقی از خود نشان دهند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با انتقاد از اینکه وزیر آموزش و پرورش یک سال است برای ترمیم مدیریتی در استانی چهارمحال و بختیاری تعلل می کند، افزود: آموزش و پرورش با این حجم از مشکل، وابستگی به لابی های سیاسی و باج دادن به برخی به هیچ وجه نمی تواند جوانانی را تربیت کند که تداوم دهنده راه شهیدان دانش آموز 57 در انقلاب اسلامی باشد.

نوریان ادامه داد: از مسئولان آموزش و پرورش انتظار می رود این انفعالی عمل کردن را هر چه سریع تر کنار بگذارند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، خطاب به وزیر نیرو، یادآور شد: تعلل در اجرای پروژه های آبی، تصمیمات غیرمنطقی و غیرمنصفانه و یک طرفه چیزی جز دمیدن در روح تنش های اجتماعی در استان های فلات مرکزی نیست؛ انتظار می رود وزیر از این اقدامات اجتناب کنند.

دولت استراتژی دست به عصا را کنار گذارد

حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود گفت: امروز تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ناامید کردن اجاره‌نشین‌های کاخ سفید به عنوان سمبل استکبار جهانی، کارآمدی در مدیریت و تلاش منطقی و عالمانه برای حل مشکلات کشور و گرفتاری‌های مردم مهمترین پیام 13 آبان است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ضمن خوشامدگویی به دانش آموزان و دانشجویان نهاوندی خطاب به روحانی، بیان کرد: با وجود ضعف در مدیریت اقتصادی کشور، مضایق و تنگناهایی معیشتی مردم، کاهش تولید، روند رو به رشد بیکاری، بی‌تدبیری در مدیریت بازار ارز و سوء استفاده‌های شکل گرفته در حاشیه آن که ناشی از سیاست‌های دولت است، مقام معظم رهبی به مناسبت‌های مختلف بر حمایت از دولت تأکید می‌کنند در حالی که جریان‌های سیاسی حامی دولت به وفور از شکست دولت حرف زده و توصیه به کناره‌گیری دارند.

وی افزود: به نظر می‌رسد فلسفه حمایت مقام معظم رهبری از دولت پیش از آن که به منزله حمایت از عملکرد دولت و روال کارش باشد ناظر بر مصالح بلندمدت نظام و جلوگیری از تجربه دولت نیمه کاره است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بدیهی است دلسوزان انقلاب و نمایندگان مجلس به تأسی از معظم له از دولت حمایت کنند، اظهار کرد: این حمایت به معنای سکوت در برابر ضعف‌ها و پلشتی‌هایی که برای مردم ایجاد شده، نیست.

بهرام نیا با بیان اینکه این حمایت برای دولت چک تضمینی نیست، خاطر نشان کرد: دولت و رئیس جمهور نباید استراتژی دست به عصا را اتخاذ کنند زیرا 3 سال از مهلت این دولت باقی مانده که فرصت مغتنمی است؛ دولت نباید استراتژی و سیاست‌های خود را صرفاً برای حفظ خودش متمرکز کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با انتقاد از سیاست‌های اقتصادی دولت عنوان کرد: این سیاست‌ها باعث شده مردم و طبقه فرودستان که اصلی‌ترین پشتوانه نظام هستند روز به روز ضعیف‌تر شوند، سفره مردم کوچک‌تر شده و کمر معلمان، بازنشستگان و کشاورزان خم شده است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در نقطه مقابل وابستگان به قدرت و برخورداران از رانت اطلاعاتی با تجارت ارز، سکه و واردات خودرو و غیره قارون‌تر می‌شوند. در حال حاضر مشکل کشور شکاف طبقاتی نیست بلکه گسل طبقاتی است، آیا می‌دانید فعال شدن این گسل به چه معناست؟

وی با اشاره به مشکلات زائران اربعین در تهیه ارز گفت: امروزه معجزات امام حسین، پارادایم اربعین و خیزش معنادار مردم ایران و عراق بدون توجه به عنصر مرز به مولفه بی‌بدیل اقتدار گفتمان مکتب اهل بیت تبدیل شده که پرچمدار آن مرجعیت شیعه است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اگرچه رستاخیز اربعین نمایشگر اقتدار گفتمان عاشورا و گفتمان انقلاب اسلامی است اما نمایشگر برخی از بی‌برنامگی‌های دولت نیز است، یادآور شد: صحنه‌هایی که از نحوه تأمین ارز مورد نیاز زائران، کمبودها و خلاء‌ها منتشر شد، جای تأسف داشت. آیا واقعاً دولت از تأمین ارز مورد نیاز زائران عاجز بود؟

بهرام نیا ادامه داد: با توجه به جهش قیمت‌ها در ماه‌های اخیر، تعادل درآمد و حقوق کارکنان، کارمندان و بازنشستگان یک ضرورت و مطالبه اساسی است و تأخیر در این اقدام حتی یک روز نیز منطقی نیست.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به مشکلات شهرستان نهاوند خطاب به وزیر کشور بیان کرد: 27 روستا در سال 1366 بدون کارشناسی از شهرستان نهاوند انتزاع و به شهرستان دیگری الحاق شد در حالی که مردم از وضع موجود متضرر و ناراضی هستند، دستور فرمایید فرآیند برگشت روستاها به شهرستان نهاوند تسریع شود.

وی خطاب به وزیر جهاد کشاورزی گفت: کمبود کود شیمیایی و تهیه آن از بازار آزاد با قیمت بالا، پرداخت پول چغندر به کشاورزان و تعیین نرخ خرید گندم توسط دولت از کشاورزان از مطالبات جدی است، امید است در اسرع وقت محقق شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی خطاب به وزیر ورزش عنوان کرد: عملیات اجرایی طرح‌های نیمه تمام ورزش شهرستان تعطیل یا کند پیش می‌رود، دستور فرمایید ساخت استخر سرپوشیده که تاکنون دو بار نماینده ویژه شما وعده افتتاح آن را داده، تسریع شود؛ تسریع در ساخت سالن باستانی شهر دماوند، خوابگاه ورزشکاران و زمین چمن شهر صادر گردد.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی در پایان از همشهریان گرانقدر و دانش آموزان و دانشجویان حوزه انتخابیه خود تقدیر و تشکر کرد.

همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه سال آینده پیش بینی شود

علیمحمد مرادی نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود، گفت:در سیستم مدیریتی کشور قانون نانوشته ای وجود دارد بدین جهت که تا مشکل تبدیل به بحران یا فاجعه نشود، کسی به فکر چاره و حل آن نیست.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: مشکل کشور تحریم ها نیست بلکه سوءمدیریت ها و فسادهایی است که در طول سال ها در نظام رخنه کرده و روز به روز به آن اضافه می شود.

وی افزود: اگر در سال های گذشته  به کاهش ارزش ریال به چشم فرصت توجه می شد و زیرساخت های تولید در کشور تقویت می شد، امروز وضعیت فرق می کرد، بنابراین وضعیت امروز کشورنشان دهنده سوء مدیریت ها در طول سال های گذشته بوده و متاسفانه هیچ توجهی به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص تقویت زیرساخت های تولید در کشور نشده است.

این نمانده مجلس در دوره دهم تصریح کرد: در قوانین کشور تعریف مشخصی از فعالیت های اقتصادی وجود نداشته و در نتیجه قوانین مشخصی برای مقابله با فساد های اقتصادی نیز وجود ندارد که این امر باعث برداشت های مختلف و گاه متناقص توسط مسئولان شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: متاسفانه برخی از مقامات دولتی در کشور که در پست های اجرایی قرار دارند، در کنار آن در برخی از شرکت های خصوصی و نیمه خصوصی عضویت دارند، گرچه این امر غیر قانونی نباشد ولی تعارض منافع ایجاد می کند و برخی را به فساد می کشاند؛ زیرا افراد قانون را  به نفع خود تفسیر کرده و براحتی از آن عبور می کنند.

مرادی با تاکید بر اینکه اگر خواهان مقابله با فساد هستیم، نباید دولت را تضعیف کنیم بلکه باید از دولت بخواهیم که با فساد مقابله کند و رانت خواران را به مردم و قوه قضائیه معرفی کند، ادامه داد: باید اقتصاد از حالت دستوری خارج شود و با بانک هایی که به فکر ربا حواری هستند، مقابله بعمل آید.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس دهم گفت: در خصوص فرهنگ و هنر در استان کردستان باید  گفت که فرهنگ و هنر در اسلام جایگاه ویژه ای دارد و یکی از اهداف دین مبین اسلام ترویج فرهنگ و  هنر در همه جای دنیا است، البته این ترویج به زور نیست بلکه باید با اندیشه آزاد ، بیان درست  و منطق صورت گیرد.

وی بیان کرد: در کشور اشاعه فرهنگ و هنر بر عهده صدا سیما است ولی در استان کردستان به دست برخی از افراد است که نه تنها به فکر اشاعه فرهنگ نیستندبلکه با کارهایشان سبب تضعیف فرهنگ و هنر شده اند.

عضو مجمع نمایندگان استان کردستان ادامه داد: صدا و سیما در استان کردستان از ظرفیت افراد فرهنگی و هنری استفاده نمی کند، بلکه از آنها برای هیچ برنامه ای دعوت بعمل نمی آورد و در کنار آن از برنامه های بی محتوا استفاده کرده و در فعالیت های فرهنگی از افراد غیر متعهد استفاده می کند و حتی مشاهده شده که در برخی از برنامه ها  برای برآورده شدن اغراض برخی افراد تولید شده است که این وضعیت موجب تضعیف و متزلزل شدن فرهنگ و  هنر در استان کردستان شده است؛ بنابراین باید گفت که  رسانه در کردستان ملی نیست بلکه میلی است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس خاطرنشان کرد: ایرانیان فداکارترین ملتی هستند که جهان به خود دیده است ؛ لذا شایسته نیست که کرامت آنها پایمال شود.

مرادی افزود: سایپا و ایران خودرو که با شعار حمایت از تولید و اشتغال داخلی مورد حمایت دولت ها قرار می گیرد، در اصل به اشتغال و تولید ضربه وارد کرده و باعث ایجاد انحصار شده است؛ چراکه مشاهده شده این دو شرکت از مردم پول گرفته ولی به وعده خود عمل نمی کند و مقامات این دو شرکت با پول های مردم به خود پاداش های نجومی می دهند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس دهم گفت: بازنشستگان ذخیره های ارزشی کشور هستند؛ لذا باید مورد توجه و اکرام قرار گیرند، درحالیکه 95 درصد بازنشستگان زیر 2 میلیون تومان حقوق می گیرند و حقوق زیر 3 میلیون تومان زیر خط فقر است و تنها 5 درصد بالای خط فقر حقوق می گیرند که این وضعیت بسیار ناگوار است؛ لذا از دولت تقاضا می شود که همسان سازی حقوق بازنشستگان برای سال آینده در بودجه سال آینده پیش بینی شود./۸۵۶/پ۲۰۱/ق

ارسال نظرات